ZNAČKA: Diamond Group
Souměstí Kobern-Gondorf leží v jednom z nejteplejších míst Německa nad řekou Mosel, odkud přichází do světa kvalitní víno. Tady najdeme sídlo proslulé šperkařské firmy Diamond Group.
Nachází se na terasovitém kopci s vinicemi, přímo nad řekou, a Anke Schmidt, která spolu s Frankem Heringerem firmu založila, je zdejší rodačkou. Dle jejích slov je to místo nejen krásné, ale i strategicky výhodné, neboť je odtud blízko do Amsterodamu, Hamburku i Salzburgu, ale také na veletrhy v Mnichově, Düsseldorfu a Birminghamu. Tam všude totiž Diamond Group vystavuje své jedinečné šperky. Frank Heringer je vyučený zlatník a pochází z tradiční rodiny brusičů diamantů, takže má ke šperkům vztah od dětství. Říká, že 270 dní v roce tráví na cestách, nicméně každou volnou chvilku se věnuje šperkům. Krédem firmy je totiž vysoká kvalita a vytříbený design, rozmanitý natolik, aby oslovil širokou klientelu celého světa.
ROZHOVOR: Yvetta Blanarovičová
ZPĚVAČKA, HEREČKA
Je několik míst, kde můžete Yvettu Blanarovičovou potkat – v divadle, na koncertním pódiu, v Miami na dovolené, ale také tam, kde se jedná o módu. Všechno tohle má Yvetta evidentně ráda, tam se cítí dobře a tam si plní své sny.
Samozřejmě ne všechny, jak sama říká, „nechci, aby se všechny mé sny splnily, protože jen nenaplněné sny mě nutí jít neustále dál“.
Zůstaňme tedy ještě chvilku u snění – který sen se vám v poslední době splnil?
Splnil se mi v nedávné době sen zahrát si femme fatale 19. století Mata Hari. Dostala jsem nabídku od skladatele muzikálu Michala Davida a potkala se s režisérem Radkem Balašem. Byla to opravdu nádherná spolupráce. Představení je vyprodané, a z toho mám upřímnou radost. Budu natáčet ve studiu Michala Davida CD jak Mata Hari, tak nových věcí. To je další můj splněný sen. Strávila jsem skoro dva měsíce na Floridě, kde jsem poznala řadu zajímavých lidí. Každý den se mi něco splní, ale to vždy poznám až později. Ať v tom dobrém či zlém. Ve všem se snažím najít pozitivum.
Baselworld 2014
Letošní veletrh hodin, hodinek a šperků ve švýcarské Basileji, který se konal ve dnech 27. 3. – 3. 4. 2014, svou vnější formou zhruba odpovídal loňskému ročníku. Akce se odehrávala na ploše 5 veletržních budov, počet vystavovatelů byl rovněž obdobný – cca 1500 ze 40 zemí.
To, čím se letošní Baselworld lišil od minulých, byl obsah, tedy to, co bylo uvnitř stánků a výpravných expozic k vidění. Hodinářští i šperkařští odborníci i nadšenci byli jistě spokojeni. U hodinek, ať už zavedených značek nebo komplikovaná časoměrná díla nezávislých hodinářů, se lákadla soustředila na nové technologické inovace, u šperků a fashion hodinek pak především na design.