Nové značky, nové produkty, nová identita
Hodinky Made in France mají své věrné fanoušky, ať už se jedná o značky založené před řadou desetiletí nebo o ty, které na trh přišly teprve nedávno. Ty i ony každoročně budí pozornost na Baselworld, a to především originálním designem. To však neznamená, že neodpovídají přísným kvalitativním požadavkům z technického hlediska. Odolné materiály, precizní provedení a spolehlivost jdou tak ruku v ruce směrem k úspěchům na mezinárodním poli. Jejich dalším vkladem k dobré prodejnosti je poměrně nízká cena, poměr kvality a přijatelné ceny totiž dovolují zákazníkům koupit si vícery hodinky k různým příležitostem – pro denní nošení, na sport a volnočasové aktivity, ale i k večerní toaletě. Mnohé z typicky fashion značek pak vyznávají stejnou filozofii prezentace jako oděvní móda – čili prezentace novinek dvakrát točně pro sezony jaro/léto, podzim/zima.
Nikoli náhodou v naší ukázce francouzských hodinářských novinek najdete více dámských modelů – právě ony totiž sázejí především na atraktivní design. Francouzské firmy pracují s týmem zkušených návrhářů, kteří rychle reagují na celkovou módu a dovedou ji hodinkami podtrhnout.
Jean Paul Gaultier
Francouzský módní návrhář, jehožprvotním cílem bylo skoncovat s klasickou dámskou módou. Jeho modely jsou provokativní, hravé, ovlivněnépunkem. BývalýhlavnínávrhářHermes roku 1977 založil vlastníznačku, do nížčasem přibyly i náramkovéhodinky.Double Jeu je model, který si určitěs jiným nespletete –módní, sebevědomý, sofistikovaný, v geometrii, v nížjakoby nenínic na svém místě, a přesto nápadným vynévostía novým tvaroslovím. Je vyroben z oceli, avšak celýpozlacený. Model Index G rafinovaněvyužívásvého loga –velkého G, v kombinaci oceli pokovenérůžovým zlatem a černékůže.
Pierre Lannier
Rodinný podnik založený Béatrice a Jeanem-Paulem Burgunovými v roce 1977 je dnes již dobře známou a úspěšnou značkou. Od roku 2004 ho vede samotný Jean-Paul, roční produkce dosahuje 600 000 hodinek, ve dvou výrobních závodech pracuje 120 lidí. Společnost v posledních letech výrazně investovala do moderních hodinářských technik i méně obvyklých materiálů. Z letošní produkce představené na Baselworld vybíráme 2 modely. Symfonie sází na jednoduchou nadčasovost, a to především růžovým pozlacením pouzdra, číslic i milánského náramku. Model Elegance Style vsadil na černou: černý je čísekník i náramek, indexy číselníku jsou ze syntetického kamene. 2 ručky a logo s růžovozlatým povlakem.
GO
Hodinky GO neboli Girl Onlynenechají nikoho na pochybách, komu jsou určeny. Optimismus, harmonie, pestrost a roztomilost – těmito atributy jsou charakterizovány jednotlivé modely, často v pestrých nebo něžných barvách. Dívčí hodinky s pouzdrem z oceli, ovšemže pokovené růžovým zlatem, s postříbřeným číselníkem zdobeným zajímavým dekorem, s pozlacenými indexy a 3 ručkami, a s bílým koženým řemínkem. Nebo růžovo-černá variace: ocelové pouzdro pokovené růžovým zlatem, s atraktivními úchytky černého milánského náramku. Černý číselník s růžovozlatými ručkami a indexy.
Foto: archiv