INHORGENTA Munich
Veletrh byl po čtyři dny, 14. – 17. února 2020, mezinárodním místem setkávání šperků, hodinek a drahokamů. Zúčastnilo se ho přibližně 26 000 odborných návštěvníků z více než 80 zemí, kteří tak měli možnost zhlédnout rozmanitou škálu značek, špičkové rozhovory a atraktivní doprovodný program.
Klaus Dittrich, předseda představenstva a generální ředitel Messe München, shrnul úspěšný veletrh následovně: „Počet vystavovatelů a návštěvníků, jejich internacionalita, nálada na veletrhu a zpětná vazba od účastníků – prostě všechno bylo v pořádku. Koncept Inhorenty Munich je přesvědčivý a jsme za to velmi rádi.“
Stephan Lindner, prezident BVJ – Federální asociace klenotníků a hodinářů, také vydal pozitivní verdikt: „Po dobrém roce 2019, úspěšné sezoně a slibném začátku letošního roku jsme očekávali dobrou účast i v Mnichově. Vysoká kvalita prací tamních klenotníků a velká poptávka však nepochybně byly pro mnohé vystavovatele pozitivním překvapením. Jsme velmi spokojeni s veletrhem Inhorgenta Munich 2020.“
Vynikající obchodní platforma pro nováčky i zavedené hráče
Veletrh se opět ukázal jako ideální obchodní platforma, jak koneckonců potvrdili četní vystavovatelé. Zvlášť se to ukázalo v halách A1 a B1 s nabídkou šperků. Obě haly byly rezervovány až do posledního čtverečního metru a nabídly mnoha návštěvníkům směs prací zavedených hráčů v oboru i nováčků s inovativními produkty.
Jason Newman, Country Manager Germany a Export Director Worldwide ve skupině Festina Group, zase neskrýval potěšení z toho, že se Festina Group vrátila na veletrh. „Naše očekávání byla zcela naplněna. Hlavním cílem bylo představit naše rozšířené portfolio značek v této mezinárodní atmosféře. Úspěch veletrhu se odráží v objednávkách, které jsme získali, a vysoké účasti na našem stánku.“
Pozitivní ohlasy byly slyšet rovněž od vystavovatelů v hale B1, příkladem byla Luisa Rosas, jejíž kolekce šperků je silně inspirována přírodou a která tak na veletrhu oslavila svou úspěšnou premiéru. „Během veletrhu jsme si uvědomili, jak důležitou platformou je Inhorgenta Munich na trhu a jak přínosné je pro návštěvníky objevit zde novou značku,“ komentoval přítomnost portugalského nováčka David Geraldes, obchodní ředitel.
Trendy a novinky na Inhorgentě
Přírodou se letos inspirovalo rovněž mnoho expozic v centrální části haly C2 „Současný design a vize“. Jeho obsah a design byly zaměřeny na udržitelnost a budoucí maloobchod. Program prezentací těchto dvou hlavních témat v oboru měl výbornou návštěvnost. Designérka Guya Merkle, která zde mezi jinými řečníky vystoupila, řekla: „Udržitelnost je velmi důležité téma. Je odvážné a chvályhodné, že se Inhorgenta Munich věnovala těmto otázkám.“
Letošní partnerskou zemí veletrhu bylo Švýcarsko. Zájem o Salon Suisse, srdce švýcarské expozice jako partnerské země představil nejlepší značky hodinek a doprovodný program švýcarského hodinářství. Salon Suisse otevřel Markus Thür, generální konzul Švýcarska v Mnichově, a prezentace jeho země sklidila velký úspěch. Vystavovatelé v Salon Suisse, mezi nimiž byly elitní značky jako Czapek, Parmigiani a Oscillon, byli skvělou ukázkou hodinářského mistrovství. Dirk Boettcher, obchodní ředitel společnosti Parmigiani Fleurier, shrnul své dojmy z veletrhu: „Inhorgenta Munich neustále roste co do významu a bude tomu tak i v tomto odvětví hodinářství. Salon Suisse je malá oáza uprostřed pulsujícího veletrhu.“
Inhorgenta Award
Slavnostní představení vítězů soutěže přilákalo četné hosty, kteří byli zvědavi na vyhlášení vítězů a předání trofejí v osmi soutěžních kategoriích. Kromě vítězů zájem budily i nádherné klenotnické kreace z dílny značek jako Hans D. Krieger, IsabelleFa a Gellner.