Limitovaná kolekce Re.Design od Reserved byla exkluzivně vytvořena zástupci Generace Z v Polsku
RE.DESIGN kolekce je v každém ohledu jedinečná a je první spoluprací svého druhu s Generací Z v Polsku. K tvorbě této kolekce pozval Reserved dvanáct kreativních zástupců Generace Z, kteří se nejen aktivně podíleli na každé fázi vzniku kolekce, ale také se nakonec stali jejími ambasadory.
Jak definovat Generaci Z? Je to určitě první generace, která si nepamatuje časy bez internetu. Pro ně je používání technologie jejich každodenní realitou, na kterou si nemusejí zvykat. To však neznamená, že se úplně přesunuli do virtuálního světa. Podle studie s názvem „Gen Z. How to understand today the generation of tomorrow“, kterou publikoval v roce 2019 infuture.institute a Dentsu, tuto generaci představuje skupina, pro kterou jsou offline kontakty nesmírně důležité a potřeba navazovat skutečné vztahy v reálném světě zcela zásadní. Neustálý přístup k obrovskému množství informací, které i pro statistické tisíciletí může být ohromující, se u Generace Z přeměňuje do záviděníhodné kreativity a aktivity.
„Členové generace Z se cítí zvlášť propojeni se svým prostředím. Velmi dobře si uvědomujeme události, které se ve světě dějí díky tomu, že jsme neustále online a propojeni skrze sociální média a internet. Využíváme aktivismu k řešení problémů, které vidíme ve společnosti. Také věřím, že je má generace nejkreativnější díky prostředí, ve kterém jsme vyrostli. Starší generace se učili kreativitě ve třídě, a pokud chtěli vědět více, museli se doučit sami. Generace Z je první generací, která má neustálý přísun inspirace díky snadnému přístupu k těmto informacím,“ říká Zuza Kacperczyk, studentka grafického designu v Londýně a jedna ze spolutvůrců kolekce.
„Jsme vylepšeným hybridem předchozích generace. Vezměme si například naše rodiče: dnešní technologie nejsou pro jejich život tak důležité jako pro naše životy. Generace Z, právě vstupuje na nový trh, kde je toto povědomí o technologii žádoucí, ba dokonce nezbytné. Generace Z navíc potřebuje mimořádné množství zážitků a motorické nebo emocionální podněty, a proto jsou více zvídaví, zkouší nové věci, a rádi čelí výzvám. Nevylučuji příští generace z tohoto typu chování, ale jsem si jistý, že je to rys, který definuje tu naší,“ říká o své generaci absolvent filmové školy Miłosz Kulesza.
„Lidi mé generace se vyznačují individualitou. Mají jedinečný pohled na svět, styl a přístup k životu. Moje generace je jakousi vzpourou proti světu, který nás obklopuje. Chceme změny k lepšímu a jsme připraveni čelit všemu k dosažení našich cílů,“ dodává fotograf Paweł Miśko.
Kolekce RE.DESIGN je jakési zrcadlo, ve kterém se mohou dívat na sebe a vidět podstatu své generace. A co to vlastně je? Kolekci Re.Design stejně jako generaci Z lze charakterizovat jako nekompromisní a odvážnou. Není potřeba se omezovat na jeden jediný styl nebo estetiku, kolekce RE.DESIGN 2021 spojuje nejrůznější trendy: od ručně vyráběných prvků přes vintage a streetwear až po volnočasovou módu. Hlavním rysem kolekce? Autenticita. Samotná kolekce je pouze začátkem plánovaných aktivit většího měřítka. Pod speciálně vytvořeným hashtagem #PolishGenZ budou shromážděny příspěvky sdružující komunitu zajímavých zástupců generace Z. Značka Reserved nevylučuje spolupráci s nimi ani v jiných budoucích aktivitách.
Dámská část kolekce čerpá z minulých desetiletí a připomíná vintage vzory, jako jsou jemné kostky nebo op-art zebra, součástí kolekce jsou také barevné háčkované vazby inspirované pletením a originální grafikou (motiv usmívající se a smutné tváře navrhla ZuzaOK). Paleta barev je veselá, kontrastní odstíny růžové a fialové se mísí s různými tóny žluté a zelené, společně s akcenty výrazné červené, sytě modré, béžové a univerzální černou. Siluety jsou spíše na tělo se zvýrazněným nebo mírně vyšším pasem. Dominují rozšířené střihy u sukní, zvonových kalhot nebo delších šatů áčkového střihu. Nechybí ani sportovní prvky, například růžová tepláková souprava nebo pletená souprava s krátkými legíny.
V pánské části kolekce zaujme uvolněný streetwear styl. Pozornost také upoutají prvky patchworku (džíny a bunda), vintage inspirace (pletená vesta s vlnitým vzorem, svetr se širokými pruhy), stejně jako updatované klasiky (kostkovaný trenčkot). Barvy kolekce jsou mírně tlumené; odstíny hnědé, šedé a černé jsou doplněny kouřově růžovou, džínovou modrou a grafickými akcenty v podobě skvrnitého vzoru na svetru. Svetr s potiskem slunečnic zase vzdává hold uměleckému malířskému trendu.
Návrháři kolekce ve spolupráci s Generací Z se shodují, že sezóna je relativní termín. Jejich šatník není rozdělen na léto a zimu: nosí cokoli, na co mají chuť, i když by počasí naznačovalo opak. Proto v kolekci najdeme mnoho svrchních oděvů určených k celoročnímu nošení. Generace Z nemá ráda sezónnost a raději se stále dívají do budoucnosti.
Fotograf Bartek Wieczorek, který stojí za fotkami kolekce RE.DESIGN, představuje modely v jejich každodenním, přirozeném prostředí, doma, v práci nebo jednoduše při relaxaci. Najdeme tam nově nalezené prvky sociálního realismu, jako je Palác kultury a vědy ve Varšavě, který nová generace bez zátěže minulosti vnímá jako inspirativní, dokumentující historii své země a ukazující tak její hodnotu. Podobnou věc lze říci i o intenzivnějších barvách typických pro tyto fotografie, přičemž se zvláštní důraz klade na kontrastní, ale paradoxně dobře sladěné designy.
Značka Reserved pozvala zástupce generace Generace Z, aby se zúčastnili produkce focení pro internetový obchod. Kacper Kujawa a Oliwia Drożdż byli zodpovědní za styling focení a celou věc vyfotografoval Paweł Miśko.
Uvedení kolekce doprovodí dvě nástěnné malby, které navrhla Nina Kulik, krakovská ilustrátorka a grafická designérka. Vytvořila ilustrované portréty všech dvanácti ambasadorů kolekce RE.DESIGN, které se objeví na stěnách budov Jaworzyńska 7/9 a Chmielna 98 ve Varšavě.
Spolutvůrci kolekce:
- Nina Przegalińska @ninaprzegalinska – tráví dny studiem, provozováním svého mini vintage e-shopu a aktivitou na sociálních médiích.
- Zuza Okienczyc @zuzaok – DJ a tatérka, pořádá svůj vlastní program na newonce.radio. Mezi její záliby patří malování, psy, vaření a zkoušení nových věcí.
- Zuza Kacperczyk @zuzakacperczyk – studentka grafického designu v Londýně. Se zájmem o fotografování a módu, který využívá i ve své umělecké tvorbě.
- Gabriela Bednarz @ gabrielabednarz – zdokonaluje svoji vášeň pro módní ilustraci a animaci během studia na London College of Fashion. Ráda sportuje, háčkuje a kreslí.
- Oliwia Drożdż @olivia_drozdz – studentka Creative Direction for Fashion na London College of Fashion.
- Kuba Domański @kuuuubs – provozuje web věnovaný street fashion se zvláštním důrazem na obuv, která je také jeho největší vášní.
- Leo Mazurkiewicz @interleoo – tvůrce komunity a kreativní agentury Hypetalk. Provozuje módní značku s názvem Chaos Gone Global, stejně jako podcast Hypetalk Shuffle o moderním rapu. Je organizátorem největšího veletrhu v oblasti streetwear v Polsku – Hypemarket. Před pandemií také organizoval koncerty a je původcem a jedním ze zakladatelů festivalu Clout.
- Paweł Miśko @pawelmisko – fotograf. Každý den jezdí na kole, fotí a hraje na kytaru.
- Kajtek Kaczmarski @kajtek – student, člen kreativního týmu provozujícího kreativní prostor Pokój Dzienny. V Pokój Dzienny je odpovědný za grafický design eventů. Má mnoho různých koníčků, přičemž nejdůležitější je móda, kterou vnímá jako vyjádření pocitů a emocí prostřednictvím oblečení; zajímá se také o automoto, zejména o Japonsko na přelomu 20. a 21. století.
- Janek Marek @yanekmarek – životní nadšenec a budoucí tatér. Tráví dny modelováním, kreslením a navrhováním tetování. Učí se umění tetování, jezdí na skateboardu a na kole, miluje vaření a pečuje o dvě koťata.
- Miłosz Kulesza @miloszkulesza – žije v Londýně, kde absolvoval filmovou školu. Rád dělá a zkouší všechno, oceňuje život v běhu a neustálý pohyb. Denně praktikuje kalisteniku, běhá a kvůli svému kolu rezignoval na všechny dopravní prostředky. Zajímá se o módu a moderní technologie.
- Kacper Kujawa @kujawakacper – je studentem PR a komunikace na London College of Fashion.
Kolekce RE.DESIGN vytvořená polskou Generací Z je dostupná od 22. dubna exkluzivně jen online.